zondag 2 september 2012

Respect


In veel
van die traditionele Spaanse dorpjes zie je de vrouwen aan het einde van de middag op weg gaan naar het kerkhof. Soms is het ver van de dorpskern en een hele wandeling, soms is het in de hitte een hele klim en soms is het langs een moeilijk pad. In Spanje hebben ze respect voor de doden en herdenken ze de overledenen nog vrijwel dagelijks.


Maar soms
is het één en ander moeilijk met elkaar te rijmen. Zo ligt de toegang naar het kerkhof waar de vrouwen van de bovenste foto heen gaan, vol met stukken fineer van de meubelfabriek naast het kerkhof. Je kunt je voorstellen dat er eens een stukje hout wegwaait maar hier liggen zoveel stukken fineer dat het niet anders kan dan dat er alleen maar bijkomt en er nooit een stukje is opgeruimd. Weinig respectvol dus. 

6 opmerkingen:

  1. Mooie beelden Wout. Leuk weetje ook. Als ik ooit nog eens naar Spanje op vakantie ga dan wil ik naar dit soort dorpjes in plaats van die vermaledijde kust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful photographs, picturesque views, I like to admire such images. I am greeting

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Wout, mooi zo'n oud dorpje en jammer dat ze de rommel niet opruimen.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Belas imagens. Definição e enquadramento, perfeitos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kan zijn dat ik me vergis ... het "afval" vind ik erg veel op losgelaten boomschors lijken , maar dan nog kunnen ze het van tijd tot tijd beter eens opruimen ... uit respect , helemaal gelijk.
    Grote groet,
    Ria van Eck.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad het lijkt op boomschors maar het is toch echt fineer. Anders was het me niet eens opgevallen.
    Groet, Wout

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...