vrijdag 18 november 2011

Superplekkies


Langs de Middellandse Zeekust van Spanje ben ik ze nooit tegengekomen. Langs de kust van Asturië en Galicië zie je het regelmatig, begraafplaatsen direct aan zee. Niet weggestopt achter een hoge muur, ver van stad of dorp. Nee, op de mooiste plekjes en met een magnifiek uitzicht.

Zoals hier, met de zee rondom en gelegen achter de vuurtoren op het schiereiland van Luarca. Hoe moet dat er 's nachts vanuit zee wel niet uitzien, als in het donker de lichtbundels van de vuurtoren over de zerken glijdt.


Of hier, met het strand, de bootjes en de meeuwen aan de voet van het kerkhof. In de zomer de drukte op het strand en in de winter de zee die tegen de muur beukt.


Langs een kreek die zich - afhankelijk van het tij – met water vult of ontlast.





Zonder oneerbiedig te willen zijn kan ik niet anders zeggen dan dat het superplekkies zijn.


5 opmerkingen:

  1. Hoi Wout
    Ziet er mooi uit daar
    maar ik denk dat je er zelf niets meer van merk maar het idee is niet zo gek het zijn hele mooie plaatsen
    Maar op een mooie heuvel met een paar mooie bomen lijk me ook wel heel mooi
    Hopelijk voorlopig nog niet
    Groetjes en een fijn weekend
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik lig toch liever aan de Costa Blanca, je moet ook aan het bezoek denken. Nederland wordt het in geen geval. O ja, dacht ik: Asturië, Wout, rotskruiper, maar toen ik in jou blog zocht kwam er niets? Ik plaag je maar een beetje, ik begrijp dat niet iedere vogel van Spanje in je archief kan zitten.
    Groet,
    Edwin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie reeks, en die laatste is echt fantastisch!
    Geweldig hoe het licht op die linkse engel schijnt.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wout,

    Daar zit geen oneerbiedig woord bij.
    Het zijn super plekkies.
    Als je weet dat je hier komt te liggen.
    Weet je ook dat het voor je nabestaanden (hoe moeilijk ook) fijner is als ze je bezoeken in deze omgeving.
    Ze moeten alleen waarschijnlijk rekening houden met de waterstanden ;-)
    Het geeft een gevoel van vrijheid, iets dat ik persoonlijk vind passen bij de dood.

    Groetjes en een fijn weekend,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je van zee houd met je zorgen dat je na je dood op 1 van deze plekkies komt te liggen....
    mooie opnames heb je ervan gemaakt....

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...