zondag 5 december 2010

Koud weekje

Volgens het weerbericht zou het alleen maar gaan regenen, maar in  Aragón – waar ik Kraanvogels wilde fotograferen - kwam ik in een poolwinter terecht. Temperaturen ver beneden het vriespunt, veel sneeuw en een ijzige stormwind.
Op de kleine lokale wegen zie je geen strooiwagen - kwam 2 dagen later - op een gegeven moment was de weg, weg. Het vroor zo hard dat ik me zorgen ging maken over de kwaliteit van het antivries in mijn auto. Want aan de kust vriest het bij zeer hoge uitzondering een graadje, dus controleer je het ook niet.

En de Kraanvogels? Die waren er met duizenden. Die beestjes moeten wel een uitstekende kwaliteit antivries door hun aderen hebben stromen want ze vliegen niet alleen door die, in en in, koude poollucht maar gaan ’s nachts ook nog met hun poten in het ijskoude water van het meer staan om bij het eerste morgenlicht weer te vertrekken.     

9 opmerkingen:

  1. wonderlijk hé wout, hoe kan het toch dat die dunne pootjes niet bevriezen??
    weet jij dat??

    prachtige foto's trouwens,
    wat heet schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is daar nog erger dan hier. Wel prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wout wat een gave foto's
    heel mooi
    het is dus niet alleen hier koud maar ook in Spanje maar jij heb de mooie blauwe lucht erbij
    hopelijk komt dat hier ook nog nu dooit het maar vanavond gaat het weer vriezen en het is spekglad
    Fijne dag verder en doe voorzichtig
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Wout....
    volgens mij heb je zelf een sneeuw bui aan de bovenste foto toe gevoegd...
    de lucht doet n.l. vermoeden dat het droog is, zo mooi blauw...maar ziet er mooi uit zo...
    de andere 2 foto zien er ook fraai uit....
    de 2de echt heel mooi....
    prima belichte opname, alle 3...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Complimenten Wout. Het zijn schilderijen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Wout,
    Een fraaie serie van dit winterweekend..
    ´t Was idd erg koud..
    Mooi de sneeuwval in beeld gebracht..
    Stuk voor stuk leuk landschapsfoto´s
    Groetjes Mariët

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aha ook daar is't koud en wit ! De 2de vind ik de knapste , als de weg weg is ... brrr dan blijf ik liever weg van de weg...
    Groetje, AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...